Lista płac
Osoby, zatrudniające pracowników, zobowiązane są do rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Zobligowane są do comiesięcznego obliczania składek na rzecz podatku dochodowego od osób fizycznych od każdego zatrudnionego pracownika oraz obliczania składki na ubezpieczenia emerytalne, rentowe, chorobowe i zdrowotne, które pobierają z pensji i wpłacają do właściwej instytucji. Celem prawidłowego wypełnienia tych zobowiązań pracodawca musi w odpowiedni sposób ewidencjonować wynagrodzenia pracowników.
W naszym biurze rachunkowym w Krakowie oferujemy usługi księgowe w zakresie sporządzania listy płac oraz prowadzenia kartotek wynagrodzeń pracowników. W polskim prawie nie obowiązują przepisy, które nakazywałyby prowadzenie listy płac. Jednak jest to dokument, który służy za podstawę do obliczeń należnych wynagrodzeń oraz na jego podstawie dokonuje się wypłacanie ich. W świetle polskiego ustawodawstwa pracodawca ma natomiast obowiązek prowadzenia indywidualnych kart przychodów pracowników. W ramach realizowanej usługi zakładamy i prowadzimy odrębnie dla każdego zatrudnionego imienną kartę wypłacanego wynagrodzenia.
telefon:
e-mail: